Aliağa-Selçuk arasındaki 136 kilometrelik ve 41 istasyonlu banliyö hattında günlük 300 bin yolcu taşıyan İZBAN’da sefer aksamaları son günlerde artarken ve yolculara zor anlar yaşatırken, İzban'ın kullandığı demiryoluna Nemport Limanı’ndan sonra, Ege Gübre firmasına ait TCE Ege Limanı’nın da doğrudan bağlanmasına onay çıktı.
Gözden kaçırmayın

136 kilometrelik ve 41 istasyonlu Aliağa-Selçuk arasındaki İzban banliyö hattının bulunduğu demiryoluna Nemport Limanı’ndan sonra, Ege Gübre firmasına ait TCE Ege Limanı’nın da doğrudan bağlanmasına onay çıktı.
Geçtiğimiz ay iskele uzatma yatırımını bitiren TCE Ege Limanı'nın demiryolu hattına bir makas bağlantısıyla eklenmesi planlanan 1,5 km uzunluğunda iltisak hattı ile 350 metre uzunluğunda yükleme rampası ve rampa yanında iki adet yükleme/boşaltma yolu yapılması talebi; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın koordinasyonundaki Lojistik Koordinasyon İcra Kurulu tarafından kabul edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın koordinasyonundaki Lojistik Koordinasyon İcra Kurulu kararından sonra, Ege Gübre firmasına ait TCE Ege Limanı'nda çalışmaların en kısa sürede başlayacağı öğrenildi. Yılda yaklaşık 600 bin TEU konteyner elleçlenen TCE Ege Limanı, iskele uzatma yatırımı ile kapasitesini bir milyon TEU’ya çıkarmayı planlıyor ve artan kapasitesinin önemli bir bölümünü de demiryolu ile taşımak istiyor.
Alına bilgilere göre, yolcu taşıma amaçlı kurulan İZBAN trenleri ile TCDD'ye ait yük trenlerinin, TCDD’ye ait olan aynı demiryolu hattını kullandığı, yük tarafında yaşanacak bu artışın, İZBAN ile taşınan yolcu taşımacılığını çok engelleyeceği ve İZBAN'da yaşanan sefer aksamalarının daha da artmasına sebep olacağı.
Yorumlar
Yorum Yap