YAT TURİZMİ TAM YOL İLERİ

Türk yat turizmi ve marinalar, Türkiye'yi terk eden yabancı yatlardan dolayı yaşanan sıkıntılı dönemi geride bırakarak, yeniden yükselişe geçti. Yabancı bayraklı teknelerin geri dönüşü ile beraber 2019 yılında Ege Denizi'nde yat trafiği hızlanırken, marinalarda doluluk oranları yüzde 125'e kadar çıktı.

2020-02-08 10:28:32 ekonomi
YAT TURİZMİ TAM YOL İLERİ


 

Artan talep, yeni marinaların yapımını da gündeme getirdi. Ege kıyılarında hizmet veren marinaların temsilcileri, 2020’de daha parlak bir sezon beklediklerini belirterek, yakalanan ivmenin devamı için destek istedi.

 

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, 15 Temmuz kalkışmasından sonra Türkiye’yi terk eden birçok teknenin 2019 sezonunda ülkemiz kıyılarına geri döndüğü açıkladı. Öztürk, “Ülkemiz marinalarının geçen yılı yüzde 125 doluluk oranıyla kapattıklarını öğrendik. Bizim bölgemizde hizmet veren sekiz marinada da tablo aynı. Bu gelişmeler çok sevindirici” dedi. Öztürk, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından İzmir’de beş adet yeni yat limanı planlandığını belirterek, bu projelerin hayata geçmesini de beklediklerini söyledi.

 

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın Türk karasularında yabancı bayraklı ticari yat yerine Türk bayraklı ticari yat çalıştırılması kararının da sektöre olumlu etkide bulunduğunu ifade eden Öztürk, bu uygulamanın ardından birçok Türk yatırımcının yat kiralama işine girdiğini açıkladı. Öztürk, “Yatların Türkler tarafından Türk karasularında Türk bayrağı ile hizmet edecek olması da bizi heyecanlandırdı” diye konuştu.

 

SEKTÖR 2020’DEN UMUTLU

 

Setur Kuşadası Marina Müdürü Hakan Tellioğlu, “Marinamızın doluluk oranı yüzde 110 oldu. Yatçılık ve marinacılıkta yakaladığımız başarıyı iyi değerlendirerek bürokratik pürüzlerden arınmış yeni yatırım alanları yaratabilirsek, önümüzdeki dönemde ülkemizde gerçekleştirilecek yatırımlara ivme kazandırabiliriz” dedi.

 

IC Çeşme Marina Genel Müdürü Can Akaltan, marina yatırımı ve işletmesinde bürokrasinin basitleştirilmesini istedi. Akaltan, “Yat limanlarından tahsil edilen kira bedelleri düşürülmeli, özelikle yabancı yatçıların ülkemiz sularında ziyaret ve çartır hizmeti almaları teşvik edilmelidir. Yeni jenerasyonun yatçılığa daha kolay ulaşımı için tekne paylaşımının hukuki zemini hazırlanmalıdır” diye konuştu.

 

D-Marin Didim Marina Müdürü Murat Gezgin, “2019 yılında sektör son birkaç yıldır yaşadığı sıkıntıları geride bırakmaya başladı. Özellikle yurtdışından bizi ziyaret eden tekne sayısında ciddi oranda artış oldu. Bu hareketlenmeyi soğutmadan devam ettirerek gelecek sezonu daha da ileri götürmek arzusundayız” dedi. 

 

Teos Marina Genel Müdürü Faruk Günlü, “Modern anlayış ve rekabet ortamının yarattığı sinerji ve Türk misafirperverliği sayesinde, ülkemizde marina hizmeti dünya standartlarının üzerinde bir noktaya ulaştı. Ancak henüz potansiyelimizi yeterince değerlendirdiğimizi söyleyemeyiz. Türkiye’nin denizcilikteki potansiyelini görmek için ülkemize “üç tarafı denizlerle çevrili” olarak değil “üç denizi 196 ülkeye açılan birer kapı” olarak bakmamız gerekiyor” şeklinde konuştu.

 

Setur Altınyunus Çeşme Marina Müdürü Onur Kunduz, “Son beş yıllık dönemde deniz turizminde oldukça zorlu bir dönem geçirsek de 2019 yılı itibariyle turizm verilerinde yükselişler olduğunu, marinalarda doluluk oranlarının arttığını mutlulukla takip ediyoruz” dedi.

 

İZMİR’E BEŞ YAT LİMANI PROJESİ

 

Yat turizmine hizmet vermek üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından İzmir’de Yeni Foça Yat Limanı (280 yat kapasiteli), Çeşmealtı Yat Limanı (330 yat kapasiteli), Şifne Yat Limanı (700 yat kapasiteli), Şakran Yat Limanı (550 yat kapasiteli) ve Bayraklı Yat Limanı (500 yat kapasiteli) olmak üzere beş yat limanın yapımı planlanıyor.

 

Margen Deniz ve Kara Araştırmaları Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Sahibi ve İMEAK DTO İzmir Şubesi Başkan Danışmanı Dr. Ersel Zafer Oral, “Söz konusu yat limanı projeleri içerisinde Şifne ve Bayraklı Yat Limanı projeleri öne çıkmakta ve yakın zamanda Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilmek üzere ihaleye çıkması beklenmektedir. Coğrafi konumu ve temel özellikleri nedeniyle yeterli tanıtımın yapılması durumunda her iki projeye de yatırımcıların ilgisi olacaktır” dedi.




Puan Durumu
  • TakımlarPO
  • 1 Beşiktaş 67 31
  • 2 Fenerbahçe 63 32
  • 3 Galatasaray 62 32
  • 4 Trabzonspor 58 33
  • 5 Gaziantep FK 50 31
  • 6 Aytemiz Alanyaspor 49 32
  • 7 Hatayspor 49 32
  • 8 Fatih Karagümrük 49 33
  • 9 Göztepe 46 33
  • 10 Sivasspor 44 31
  • 11 Atiker Konyaspor 40 31
  • 12 Antalyaspor 39 32
  • 13 Çaykur Rizespor 36 32
  • 14 Kasımpaşa 35 32
  • 15 Evkur Yeni Malatyaspor 33 31
  • 16 MKE Ankaragücü 33 31
  • 17 Başakşehir 33 32
  • 18 Kayserispor 33 31
  • 19 Gençlerbirliği 31 31
  • 20 BB Erzurumspor 28 32
  • 21 Denizlispor 26 31
  • Detaylı puan durumu için tıklayın
  • TakımlarPO
  • 1 Giresunspor 60 29
  • 2 Yilport Samsunspor 57 29
  • 3 Adana Demirspor 55 29
  • 4 Altay İzmir 53 29
  • 5 Altınordu 52 29
  • 6 Istanbulspor 51 29
  • 7 Keçiörengücü 49 29
  • 8 Tuzlaspor 41 29
  • 9 Bursaspor 40 28
  • 10 Royal Hastanesi Bandirmaspor 39 29
  • 11 Ümraniyespor 38 28
  • 12 Boluspor 35 29
  • 13 Balıkesirspor 32 29
  • 14 Adanaspor 31 28
  • 15 Menemenspor 30 29
  • 16 Akhisar Belediyespor 25 29
  • 17 Ankaraspor 19 28
  • 18 Eskişehirspor 8 29
  • Detaylı puan durumu için tıklayın
  • TakımlarPO
  • 1 Manchester City 74 32
  • 2 Manchester United 60 30
  • 3 Leicester City 56 30
  • 4 Chelsea 54 31
  • 5 Liverpool 52 31
  • 6 West Ham United 52 30
  • 7 Tottenham Hotspur 49 30
  • 8 Everton 47 29
  • 9 Leeds United 45 31
  • 10 Aston Villa 44 30
  • 11 Arsenal 42 30
  • 12 Wolverhampton Wanderers 38 31
  • 13 Crystal Palace 38 31
  • 14 Southampton 36 30
  • 15 Burnley 33 30
  • 16 Brighton & Hove Albion 32 30
  • 17 Newcastle United 29 30
  • 18 Fulham 26 32
  • 19 West Bromwich Albion 21 30
  • 20 Sheffield United 14 30
  • Detaylı puan durumu için tıklayın
  • TakımlarPO
  • 1 Atlético Madrid 66 29
  • 2 FC Barcelona 65 29
  • 3 Real Madrid 63 29
  • 4 Sevilla FC 58 29
  • 5 Real Sociedad 46 29
  • 6 Real Betis 46 29
  • 7 Villarreal CF 46 29
  • 8 Levante UD 38 30
  • 9 RC Celta 37 29
  • 10 Athletic Club 37 30
  • 11 Granada CF 36 29
  • 12 Cádiz CF 35 30
  • 13 Valencia CF 33 29
  • 14 CA Osasuna 31 29
  • 15 Getafe CF 30 30
  • 16 SD Huesca 27 30
  • 17 Real Valladolid 27 29
  • 18 Elche CF 26 30
  • 19 Deportivo Alavés 24 30
  • 20 SD Eibar 23 30
  • Detaylı puan durumu için tıklayın